Svaki četvrti Hrvat ima iPhone

Zanimljivo istraživanje namijenjeno oglašivačkoj industriji ovih je dana objavio ClickAttack, jedna od najvećih oglašivačkih mreža u našoj regiji.
Svaki četvrti Hrvat ima iPhone

Zanimljivo istraživanje namijenjeno oglašivačkoj industriji ovih je dana objavio ClickAttack, jedna od najvećih oglašivačkih mreža u našoj regiji. Istraživanje govori o tome koliko se pojedini mobilni uređaj u svakoj zemlji regije koristi za klikanje po oglasima koji se pojavljuju na web-stranicama, pa se može zaključiti da brojke iz tog izvještaja koreliraju sa stvarnima, makar ako se ograničimo na onaj dio korisnika koji zbilja aktivno koristi svoj smartfon za surfanje Internetom…

Utoliko ja naš naslov da svaki četvrti Hrvat ima iPhone zapravo neprecizan – točnije bi bilo reći da svaki četvrti vlasnik mobitela u Hrvatskoj koji na tom mobitelu i surfa webom ima iPhone.

Naime, prema izvješću ClickAttacka, u prvom kvartalu 2015. godine čak 24,34% takvih Hrvata koristilo je neku od verzija iPhonea! Na drugom mjestu te ljestvice je s udjelom od znatno manjih, ali i dalje respektabilnih 3,55% Samsung Galaxy S III. Slijedi ga s 3,34% Samsung Galaxy S 4, s 3,21% Samsung Galaxy S4 Mini i s 2,17% Samsung Galaxy S III Mini.

Štoviše, sveukupno gledajući po proizvođaču mobitela, Samsung ipak nadmašuje Apple jer 33,06% aktivno mobilno surfajućih Hrvata koristi neki od Samsungovih uređaja, dok Appleove uređaje koristi njih 25,81% (udio je nešto veći no udio iPhonea zbog mogućnosti surfanja mobilnog surfanja Internetom i iPodom). Na trećem mjestu je Sony s udjelom od 7,71%, slijedi HTC sa 6,38% dok je na petom mjestu LG sa 6.04%.

Ako ćemo po OS-ovima, najzastupljeniji je Android OS s udjelom od 72,28%, drugi je iOS sa spomenutih 25,81%, a treći je Windows Phone s 1,62%. Ostatak od manje od jednog postotka su smartfoni s nekim drugim OS-om, poput BlackBerry OS-a.

U usporedbi s ostatkom regije, Hrvati su najvjernije Appleovo stado! Naime, udio iPhonea među korisnicima u BiH je 10,77% (iOS je na 11,55%), u Mađarskoj je 15,51% (iOS je na 21,66%), u Makedoniji je na visokih, ali za Hrvate i dalje mizernih 20,68% (iOS je na 21,69%), dok je, primjerice, u Srbiji na 20,26% (iOS jena 21%).

Zanimljivo je da Hrvati i inače štuju i adoriraju premium brendove. Već smo spomenuli da su Samsung, Apple, Sony, HTC i LG pet najzastupljenijih proizvođača smartfona među korisnicima u našoj domovini. U BiH su na toj „top 5“ listi generički (dakle uglavnom no-name kineski telefoni) na drugom mjestu, a na petom je Huawei. U Mađarskoj su „Kinezi“ na četvrtom mjestu, a u Srbiji na petom. Zanimljivo, B-brend Alcatel je u Srbiji, kao i u Crnoj Gori na četvrtom mjestu, a u Mađarskoj na visokom trećem. Uglavnom, kineski brendovi su na top-5 ljestvici najkorištenijih smartfona svugdje u regiji, osim u Hrvatskoj.

Iz svega ovoga – ma koliko spomenute brojke bile temeljene samo na aktivnijem segmentu populacije kada je riječ o korištenju mobilnih usluga – može se zaključiti kako Hrvati najlakše izdvajaju novac za telefone i spremni su ih više platiti od svojih regionalnih susjeda. Znači li to da više cijenimo kvalitetu i pouzdanost uređaja koji kupujemo ili nas je lakše „navući“ marketinškom spikom, procijenite sami…

Pozivam vas i na mali eksperiment. Odaberite random metodom 10 prijatelja/kolega/poznanika i izbrojite koliko njih doista ima iPhone. Vidjet ćete – ClickAttackova statistika vrlo je bliska stvarnosti.

Comments are closed.

Telefon: 01 5587 240
Hello. Add your message here.